Otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie promującym zdrowy styl życia wolny od uzależnień w 2017 roku w Gminie Dobre

Dobre, dnia 28 marzec 2017 r.

Nr OS.526.1.2017

OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH W ZAKRESIE PROMUJĄCYM ZDROWY STYL ŻYCIA WOLNY OD UZALEŻNIEŃ W 2017 ROKU W GMINIE DOBRE

Wójt Gminy Dobre ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie promującym zdrowy styl życia wolny od uzależnień w 2017 roku w gminie Dobre.

Na podstawie art. 11 ust.1 i 2 i art.13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2016 roku poz.239.) Wójt Gminy Dobre ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie promującym zdrowy styl życia w gminie Dobre w 2017 roku.

Cel konkursu

Konkurs ma na celu wyłonienie ofert i zlecenie organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ww. ustawy realizację zadań publicznych gminy Dobre w zakresie promującym zdrowy styl życia , upowszechnianie zdrowego stylu życia, rozwijanie umiejętności sportowych wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, podnoszenie stanu zdrowotności młodego pokolenia, zagospodarowanie młodym ludziom wolnego czasu, propagowanie zdrowego stylu życia wolnego od uzależnień.

I. Rodzaje zadań

Zadania promujące zdrowy styl życia wolny od uzależnień .

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań

Na realizację zadań promujących zdrowy styl życia wolny od uzależnień są przeznaczone środki, które określił budżet gminy na rok 2017. Budżet przeznacza na ten cel 20.000 zł .


III. Zasady przyznawania dotacji

Zasady przyznawania dotacji na realizację w/w zadań określają przepisy:
– ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r poz.239 .),
– ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r poz. 885 z późn. zm.)

1. Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są działające w dziedzinie kultury fizycznej i sportu organizacje pozarządowe, którymi są: osoby prawne oraz jednostki nie posiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie ustaw, w tym stowarzyszenia i fundacje, w rozumieniu art. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

  1. Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Z 2011 roku

– 2 –

Nr 6, poz. 25).

  1. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotację na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu konkursowym.

  2. W postępowaniu konkursowym może być wyłonionych kilka ofert .

5. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowe, złożone według obowiązującego wzoru, w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym.

6. Podmiot, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu konkursowym zostanie powiadomiony o zleceniu zadania publicznego.

7. Wysokość dotacji będzie określona w umowie.


IV. Termin i warunki realizacji zadania

Od 8 maja 2017 roku do 15 grudnia 2017 r. Szczegółowe warunki będą określone w umowie.

V. Termin składania ofert.

Oferty należy składać osobiście do 18 kwietnia 2017 roku do godz. 14:00, w sekretariacie Urzędu Gminy Dobre ul. T. Kościuszki 1. Wnioski nie będą przyjmowane drogą elektroniczną.

VI. Termin, kryteria i tryb wyboru oferty.

Wybór oferty nastąpi w przeciągu siedmiu dni roboczych po upływie terminu składania ofert.
Oferty złożone na niewłaściwych drukach, niekompletne, lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
Przy wyborze oferty brana będzie pod uwagę: wiarygodność organizacji, wykazana efektywność i skuteczność realizowania założonych celów, nowatorstwo metod działania, kwalifikacje kadry prowadzącej zajęcia.

Złożone oferty będą rozpatrywane pod względem formalnym, oceniane i kwalifikowane przez komisję powołaną przez Wójta . Decyzję o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmie Wójt Gminy Dobre w formie zarządzenia. W przypadku wyboru kilku ofert , każdy z wybranych podmiotów w terminie wyznaczonym przez Wójta Gminy , złoży korektę kosztorysu

zgodnie z proponowaną kwotą dotacji .Zadania wymienione w korekcie muszą być wybrane

z oferty. Nie złożenie korekty w wyznaczonym terminie powoduje rezygnację z udziału w konkursie .

Od zarządzenia Wójta w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie ma zastosowania tryb odwoławczy.


VII. Ogólne warunki realizacji zadania publicznego

Warunkiem zlecenia przez gminę organizacjom pozarządowym lub podmiotom zadania oraz przekazania środków z budżetu na jego realizację jest zawarcie pisemnej umowy z wnioskodawcą zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 Nr 6, poz. 25).

– 3 –

Wójt Gminy zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w umowie dotyczących przyznania środków finansowych na realizację określonych zadań.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
– korekty kosztorysu projektu w przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana,
– sprawozdania z wykonania zadania publicznego według wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ((Dz. U. z 2011 Nr 6, poz. 25).
Informacji udziela Anna Kalinowska – Urząd Gminy Dobre tel: 25 75 7 15 23 w.35

VIII. Zrealizowane oferty przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami , ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art.3 ust.3 .

Gmina Dobre w 2011 roku nie przyznała żadnych środków na realizację zadań publicznych w zakresie promującym zdrowy styl życia wolny od uzależnień .

Gmina Dobre w 2011 roku przyznała kwotę 10.000 złotych na realizację zadania w zakresie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych .

Gmina Dobre w 2012 roku przyznała kwotę 8.000 złotych na realizację zadania w zakresie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych .

Gmina Dobre w 2012 roku przyznała kwotę 20 000 złotych na realizację zadania w zakresie promującym zdrowy styl życia wolny od uzależnień.

Gmina Dobre w 2013 roku przyznała kwotę 20 000 złotych na realizację zadania w zakresie promującym zdrowy styl życia .

Gmina Dobre w 2014 roku przyznała kwotę 20 000 złotych na realizacje zadania w zakresie promującym zdrowy styl życia.

Gmina Dobre w 2015 roku przyznała kwotę 20 000 złotych na realizacje zadania w zakresie promującym zdrowy styl życia.

Gmina Dobre w 2016 roku przyznała kwotę 20 000 złotych na realizacje zadania w zakresie promującym zdrowy styl życia.

Załącznik: 

oferta-wzór-2017-rok
umowa

II przetarg ustny na najem lokalu użytkowego w Dobrem ul. Rynek 24

O G Ł O S Z E N I E

z dnia 23 grudnia 2016 roku

Na podstawie art. 38 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2015 r. poz. 1774 ze zm.) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz.U. z 2014r. poz. 1490)

WÓJT GMINY DOBRE

ogłasza drugi publiczny przetarg ustny, nieograniczony, na najem lokalu użytkowego, na czas określony do lat 3, usytuowanego na parterze budynku przy ulicy Rynek 24 w Dobrem o powierzchni 17,38 m 2, stanowiącego własność Gminy Dobre. Stawka miesięczna czynszu wynosi 500,00 złotych netto, wadium 50,00 złotych.

Przedmiotem przetargu jest nieruchomość ujęta w wykazie ogłoszonym poprzez m. in. wywieszenie go na okres 21 dni, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Dobre, w terminie od 14 października 2016 roku, oraz w tygodniku „ Nowy Dzwon”, umieszczeniu go na stronach internetowych urzędu oraz BIP pod adresem www.gminadobre.bip.net.pl., a także w sołectwie miejscowości Dobre I.

Pierwszy przetarg na najem przedmiotowego lokalu odbył się 14 grudnia 2016 roku.

Stan prawny lokalu uregulowany jest w księdze wieczystej prowadzonej przez Sąd Rejonowy Wydział Ksiąg Wieczystych w Mińsku Mazowieckim KW SI1M/00084853/1.

Lokal użytkowy będący przedmiotem przetargu posiada powierzchnię 17,38 m 2, usytuowany jest na parterze budynku przy ulicy Rynek 24 w Dobrem. Składa się z dwóch pomieszczeń (sali sprzedażowej oraz łazienki wraz z pomieszczeniem socjalnym. Lokal wyposażony jest w instalację elektryczną oraz wodociągowo-kanalizacyjną. Nie jest obciążony żadnymi prawami, zobowiązaniami ani ograniczeniami.

Dla terenu, na którym położony jest lokal obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z zapisami planu nieruchomość znajduje się w terenach usług. Podstawowe przeznaczenie terenów pod usługi nauki, oświaty, kultury, zdrowia, opieki społecznej, handlu, gastronomii, turystyki,obiekty administracji publicznej. Dozwolona jest lokalizacja usług komercyjnych i mieszkań jako uzupełnienia przeznaczenia podstawowego. Dozwolona jest lokalizacja urządzeń lokalnej i ponadlokalnej infrastruktury technicznej. Dodatkowo teren nieruchomości objęty jest strefą ochrony konserwatorskiej „A”.

O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu z tym, że postąpienie nie może być mniejsze niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.

Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie w pieniądzu wadium w wysokości podanej w ogłoszeniu, na konto Gminy Dobre nr : 07 9226 0005 9700 0853 2000 0010, w takim terminie, aby najpóźniej na trzy dni przed przetargiem wymagana kwota znajdowała się na wskazanym powyżej koncie. Na dowodzie wpłaty proszę o wpisanie: wadium na najem lokalu w Dobrem przy ulicy Rynek 24.

Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem ofert.

Osoby przystępujące do przetargu winny posiadać dokument potwierdzający tożsamość. W przypadku osób prawnych wymagany jest aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku ustanowienia pełnomocnictwa przez osobę fizyczną lub prawną, wymagane jest notarialnie poświadczone pełnomocnictwo. Małżonkowie biorą udział w przetargu osobiście lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka. Powyższe dokumenty winny być przedłożone komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.

Termin i miejsce zawarcia umowy najmu zostanie ustalony z nabywcą w ciągu 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu.

Wadium przepada na rzecz Gminy w razie uchylenia się osoby wygrywającej przetarg od zawarcia umowy najmu. W przypadku zawarcia umowy najmu wadium zostanie zaliczone na poczet czynszu. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone w ciągu trzech dni roboczych od jego zakończenia.

Przetarg odbędzie się w dniu 31 stycznia 2017 roku o godzinie 10.00 w siedzibie Urzędu Gminy Dobre ul. Kościuszki 1, sala konferencyjna – pokój nr 1.

Szczegółowe informacje o przedmiocie i warunkach przetargu można uzyskać w Urzędzie Gminy Dobre, pokój nr 8, w godzinach pracy urzędu bądź telefonicznie pod numerem 25 7571190 w. 27

Dotyczy trzeciego publicznego przetargu ustnego nieograniczonego ogłoszonego w dniu 09 listopada 2016 roku na najem lokalu użytkowego usytuowanego na parterze budynku przy ulicy Rynek 25 w Dobrem o powierzchni 83,70 m 2, stanowiącego własność Gminy Dobre.

Dotyczy trzeciego publicznego przetargu ustnego nieograniczonego ogłoszonego w dniu 09 listopada 2016 roku na najem lokalu użytkowego usytuowanego na parterze budynku przy ulicy Rynek 25 w Dobrem o powierzchni 83,70 m 2, stanowiącego własność Gminy Dobre.

Wójt Gminy Dobre informuje na podstawie §6, ust. 5a, pkt 4 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2014r. poz. 1490) o zmianie terminu Przetargu z dnia 09 grudnia 2016 roku na dzień 16 grudnia 2016 roku o godzinie 10.00 w siedzibie Urzędu Gminy Dobre ul. Kościuszki 1, sala konferencyjna – pokój nr 1.
Pozostałe warunki udziału w przetargu pozostają bez zmian.

Załącznik

Informacja o zmianie terminu

Obwieszczenie o przystąpieniu do opracowania projektu dokumentu pt. „Program Ochrony Środowiska dla Gminy Dobre do roku 2020” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.

Dobre, dn. 02.12.2016

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.), informuję o przystąpieniu do opracowania projektu dokumentu pt. „Program Ochrony Środowiska dla Gminy Dobre do roku 2020” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.

Zainteresowani mogą zapoznać się z dokumentacją sprawy, która jest do wglądu w Urzędzie Gminy Dobre oraz na stronie internetowej: www.gminadobre.bip.net.pl.
Każdy ma prawo składania uwag i wniosków do ww. projektu.

Wnioski i uwagi można składać pisemnie na adres Urzędu Gminy w Dobrem, ul. T. Kościuszki 1, 05– 307 Dobre, ustnie do protokołu w siedzibie Gminy oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres poczty elektronicznej: urzad@gminadobre.pl, w terminie 21 dni od daty podania do publicznej wiadomości niniejszego obwieszczenia.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Wójt Gminy Dobre.

Obwieszczenie umieszczono na:
1. tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Dobre
2. stronie internetowej: www.gminadobre.bip.net.pl.
3. a/a

Załączniki:
Obwieszczenie POŚ
Prognoza oddziaływania na środowisko Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Dobre do roku 2020
Program Ochrony Środowiska dla Gminy Dobre do roku 2020

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy w GOPS

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO PRACY

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrem ogłasza nabór na stanowisko pracownik socjalny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrem

I. Nazwa i adres jednostki:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrem
Ul. T. Kościuszki 1, 05-307 Dobre.

II. Określenie stanowiska pracy:

Pracownik socjalny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrem w wymiarze 1 etatu. Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę na okres próbny z możliwością dalszego przedłużenia.

III. Wymagania niezbędne:

1. Obywatelstwo polskie.
2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw Publicznych.
3. Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie.
4. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku pracy.
5. Wykształcenie zgodne z art. 116 ust. 1 i ust 1a Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (j. t. Dz. U z 2016 r. poz. 930 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 stycznia 2008 roku w sprawie specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego realizowanej w szkołach wyższych (Dz.U. z 2008r. Nr 27, poz. 158) kandydat posiada:
– dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych lub
– dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna lub
– dyplom ukończenia do dnia 31 grudnia 2013 roku studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie.
6. Znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o świadczeniach rodzinnych, Kodeks Postępowania Administracyjnego.
– Prawo jazdy kat. B.

IV. Wymagania dodatkowe:
1. Znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office i wykorzystania Internetu.
2. Umiejętność analizy dokumentów.
3. Bardzo dobra organizacja czasu pracy.
4. Systematyczność i terminowość.
5. Łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi.
6. Wysoka kultura osobista.
7. Odporność na stres.
8. Doświadczenie zawodowe będzie dodatkowym atutem.

V. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Praca socjalna.
2. Dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.?
3. Udzielanie informacji, wskazówek, poradnictwa i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
4. Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokojeniu niezbędnych potrzeb życiowych osób i rodzin.
5. Współpraca i współdziałanie z innymi instytucjami i specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa.
6. Inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową
7. Współuczestniczenie w inspirowaniu opracowaniu i wdrożeniu lokalnych programów pomocy społecznej.
8. Przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania osób ubiegających się o pomoc.
9. Kompletowanie dokumentów osób ubiegających się o umieszczenie w domu pomocy społecznej.
10. Organizowanie i zabezpieczanie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osób wymagających usług opiekuńczych.
11. Sporządzenie decyzji administracyjnych w sprawach pomocy społecznej.
12. Realizacja ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych.
13. Realizacja ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji z dnia 17 czerwca 1966 roku w zakresie dotyczącym świadczeń rodzinnych.
14. Przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków dotyczących świadczeń rodzinnych.
15. Przygotowywanie decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych.
16. Sporządzanie comiesięcznych list wypłat i przelewów zasiłkowych.
17. Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe.
18. Sporządzanie sprawozdań z zakresu świadczeń rodzinnych.
19. Prowadzenie obsługi administracyjnej związanej m. in. ze sporządzaniem zaświadczeń, prowadzeniem korespondencji z innymi instytucjami.
20. Informowanie przełożonego o stanie prowadzonych spraw i zaistniałych problemach.
21. Wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika GOPS.

VI. Wymagane dokumenty:
1. Życiorys/CV.
2. List motywacyjny.
3. Kwestionariusz osobowy kandydata.
4. Dokument potwierdzający wykształcenie.
5. Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach.
6. Oświadczenie o niekaralności.
7. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku,.
8. Oświadczenie o wrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.

W m-cu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w GOPS w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi „0”.

Miejsce i termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty rekrutacyjne należy składać w zamkniętych kopertach osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrem lub drogą pocztową na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrem, ul. T. Kościuszki 1, 05-307 Dobre do dnia 15.12.2016 r. do godz. 14.00 (liczy się data wpływu do ośrodka) Oferty, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Gminy w Dobrem oraz na tablicy ogłoszeń urzędu.

Kandydat wyłoniony w drodze naboru będzie zobowiązany do dostarczenia oryginałów dokumentów przedstawionych w ofercie oraz zaświadczenia lekarza medycyny pracy i zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności. Dokumenty pozostałych kandydatów zostaną komisyjnie zniszczone.

Zastrzega się prawo odwołania postępowania kwalifikacyjnego bez podania przyczyny.

Kierownik GOPS Dobre
Kowalczyk Magdalena

Accessibility