Interesanci w sprawach dotyczących podatku od środków transportowych obsługiwani są w pokoju nr 6 (KASA) w godzinach pracy Urzędu telefon 25-757-11-90 wew. 34.
Termin
Podatnicy są zobowiązani składać, w terminie do dnia 15 lutego każdego roku podatkowego , właściwemu organowi podatkowemu, deklaracje na podatek od środków transportowych , sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru DT-1 wraz z załącznikiem DT-1/A , jak również w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zmiany miejsca zamieszkania albo siedziby.
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku od środków transportowych powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku nabycia środka transportowego zarejestrowanego – od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został nabyty, o czym stanowi art. 9 ust. 4 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
Wzory formularzy są dostępne na stronie Ministerstwa Finansów pod linkiem:
https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/
Miejsce złożenia dokumentów
Pokój nr 6 (KASA) (tel. 25-757-11-90 wew.34)
Sekretariat (tel. 25-757-11-90 wew.22).
Termin płatności
Podatek należy wpłacić bez wezwania, na rachunek Urzędu Miasta i Gminy.
Podatek jest płatny w 2 ratach w terminach do dnia 15 lutego i 15 września danego roku podatkowego. Podatek od środków transportowych jest płatny proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego.
Stosownie do art. 11 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, jeżeli obowiązek podatkowy powstał po dniu 1 lutego, a przed dniem 1 września danego roku, podatek za ten rok płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie:
a) w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata,
b) do dnia 15 września danego roku – II rata.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał od 1 września danego roku, podatek za ten rok płatny jest jednorazowo, w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
Podatek można wpłacać na konto lub w kasie urzędu za pomocą karty płatniczej lub BLIKIEM
Nr konta : 07 9226 0005 9700 0853 2000 0010
Bank Spółdzielczy w Mińsku Mazowieckim Odział Dobre
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( j. t Dz. U. z 2023 r., poz. 70 z późn. zm.)
- Uchwała Nr VII/39/2024 RADY MIASTA I GMINY DOBRE z dnia 30 października 2024 roku w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych. /Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego z dnia 07 listopada 2024 r. poz.10776.
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 grudnia 2018 r. w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych
(Dz. U. z 2018 r. Nr 2436) .
Informacje dodatkowe
Na podstawie art.63 §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa ( j. t. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z późn. zm. ) kwoty podatków zaokrągla się do pełnych złotych w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.