BURMISTRZ MIASTA I GMINY DOBRE
ogłasza I publiczny przetarg ustny, nieograniczony, na sprzedaż niezabudowanej nieruchomości gruntowej, położonej w miejscowości Dobre gm. Dobre, stanowiącej działkę oznaczoną numerem 203/9 o powierzchni 0,1517 ha, wadium 9.000,00 zł, cena wywoławcza 75.850,00 zł, księga wieczysta SI1M/00101520/4.
Przedmiotem przetargu jest nieruchomość ujęta w wykazie ogłoszonym poprzez m.in. wywieszenie go na okres 21 dni, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy Dobre, w terminie od 28 czerwca 2024 roku, umieszczeniu go na stronach internetowych urzędu pod adresem www.gminadobre.bip.net.pl., a także w sołectwie miejscowości Dobre gmina Dobre.
Działka nr 203/9 o powierzchni 0,1517ha ( droga – dr) położona w miejscowości Dobre stanowi drogę gruntową. Położona między ulicą Laszczki za pasem zabudowy a ulicą Skrzyneckiego o nawierzchni asfaltowej, w sąsiedztwie zabudowy zagrodowej i terenów niezabudowanych.
Teren przyległy uzbrojony w sieć elektryczną i sieć wodociągową. Dla przedmiotowej działki gmina nie posiada aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego. Rada Gminy nie podjęła uchwały
w sprawie wyznaczenia na terenie Gminy Dobre obszarów zdegradowanych i obszarów rewitalizacji oraz uchwały w sprawie ustanowienia na obszarze rewitalizacji Specjalnej Strefy Rewitalizacji. Zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego uchwalonego Uchwała nr XXXV/268/23 Rady Gminy Dobre z dnia 22 czerwca 2023 roku działka nr 203/9 przeznaczona jest pod tereny rolne. Ponadto patrząc od ul. Laszczki ok. 100 położona w strefie 150 ochrony sanitarnej cmentarza. Działka znajduje się w obszarze wpisanym do gminnej ewidencji zabytków.
W 6 – tygodniowym terminie wyznaczonym w wykazie nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, ogłoszonym zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Dobre nr 63/2024 z dnia 24 czerwca 2024r. dotyczącym nieruchomości ujętej w niniejszym ogłoszeniu, nie wpłynęły żadne wnioski od osób, którym przysługuje pierwszeństwo w ich nabyciu na podstawie art. 34 ust.1 pkt. 1 i pkt. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami .
Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie w pieniądzu wadium w wysokości podanej w ogłoszeniu, na konto Urzędu Miasta i Gminy Dobre nr : 07 9226 0005 9700 0853 2000 0010, w terminie do dnia 16 grudnia 2024 roku. Na dowodzie wpłaty proszę o wpisanie: wadium na zakup działki nr 203/9 w m. Dobre gm. Dobre ( za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy).
Wadium wniesione w pieniądzu, przez uczestnika przetargu, który przetarg wygra, zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zostanie zwrócone niezwłoczne, nie później niż przed upływem trzech dni od dnia zamknięcia przetargu.
Wadium przepada na rzecz gminy, jeżeli osoba która przetarg wygra uchyli się od zawarcia umowy kupna -sprzedaży.
W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne lub prawne, które wniosą wadium w wyznaczonym terminie oraz przedłożą Komisji Przetargowej w dniu przetargu (przed otwarciem) następujące dokumenty:
1) osoby fizyczne – dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty),
2) podmioty gospodarcze – elektroniczny odpis z właściwego dla danego podmiotu rejestru (CEIDG, KRS),
3) pełnomocnicy- dokument potwierdzający tożsamość i notarialnie poświadczone pełnomocnictwo o ile uprawnienia do działania w imieniu osób prawnych nie wynikają z innych dokumentów,
4) w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność w formie Spółki Cywilnej- umowę spółki oraz stosowne dokumenty do działania w imieniu spółki,
5) w przypadku osób pozostających w związku małżeńskim – oświadczenie co do obowiązującego w małżeństwie ustroju majątkowego oraz oświadczenie określające majątek (wspólny, osobisty), do którego ma nastąpić nabycie nieruchomości,
6) w przypadku, o którym mowa w pkt. 5):
- a) jeżeli nabycie nieruchomości ma nastąpić do majątku wspólnego, warunkiem dopuszczenia do przetargu będzie:
– stawiennictwo obojga małżonków na przetargu albo;
– przedłożenie zgody drugiego małżonka, o której mowa w art. 37 § 1 pkt. 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964r. – Kodeks rodzinny i opiekuńczy na nabycie nieruchomości ze środków majątku wspólnego. Dotyczy to również osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ( druk do pobrania – załącznik do niniejszego ogłoszenia).
- b) jeżeli nabycie nieruchomości ma nastąpić do majątku osobistego, warunkiem dopuszczenia do przetargu będzie przedłożenie:
– wypisu aktu notarialnego dokumentującego umowę majątkową małżeńską ustanawiającą rozdzielność majątkową lub
– pisemnego oświadczenia obojga małżonków o nabywaniu nieruchomości do majątku osobistego jednego z nich,
Dodatkowo osoby przystępujące do przetargu winny przedłożyć Komisji Przetargowej oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem prawnym i technicznym nieruchomości (druk do pobrania – załącznik do niniejszego ogłoszenia).
Uczestnicy przetargu winni przedłożyć również oświadczenie na przetwarzanie danych osobowych przez Gminę Dobre dla potrzeb przeprowadzenia postępowania przetargowego i zgodę na opublikowanie na tablicach ogłoszeń informacji o wyniku przetargu ( druk do pobrania – załącznik do niniejszego ogłoszenia).
Wymienione powyżej dokumenty winny być przedłożone komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.
W przypadku, gdy nabywcą nieruchomości ustalony zostanie cudzoziemiec w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców do zawarcia umowy notarialnej sprzedaży nieruchomości nabywca winien przedłożyć zezwolenie, jeżeli uzyskanie zezwolenia wynika z przepisów cytowanej wyżej ustawy.
Przetarg odbędzie się w dniu 20 grudnia 2024 roku o godzinie 9.00 w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Dobre ul. Kościuszki 1 – sala konferencyjna.
Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu z tym, że postąpienie nie może być mniejsze niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Cena zakupu płatna najpóźniej w dniu poprzedzającym zawarcie umowy notarialnej. Termin i miejsce zawarcia umowy notarialnej zostanie ustalony z nabywcą w ciągu 21 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu.
Koszty sporządzenia aktu notarialnego, opłat sądowych, odtworzenia punktów granicznych, usunięcia z działki zanieczyszczeń lub innych elementów ponosi Kupujący.
Nieruchomość sprzedawana jest na podstawie danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków zgodnych z wyrysem z mapy ewidencyjnej. W przypadku ewentualnego wznowienia granic wykonanego na koszt Nabywcy Gmina Dobre nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne rozbieżności.
Termin przejęcia nieruchomości nastąpi z dniem podpisania aktu notarialnego.