Wybory do Rady Powiatowej Mazowieckiej Izby Rolniczej

OBWIESZCZENIE
Wojewódzkiej Komisji Wyborczej Mazowieckiej Izby Rolniczej
Na podstawie § 8 ust. 1 pkt. 3 Uchwały nr 8/2010 Krajowej Rady Izb Rolniczych oraz Uchwały nr 6/1V/2015 Zarządu Mazowieckiej Izby Rolniczej, podaje się do publicznej wiadomości osób uprawnionych, że w wyborach do Rady Powiatowej Mazowieckiej Izby Rolniczej Gmina Dobre stanowi dwumandatowy Okręg Wyborczy Nr 91.

OBWIESZCZENIE
Wojewódzkiej Komisji Wyborczej Mazowieckiej Izby Rolniczej
Na podstawie art. 26 ust. 1 pkt. 1 ustawy z 14 grudnia 1995 r., o izbach rolniczych i § 4 ust. 1 pkt. 2 Uchwały nr 8/2010 Krajowej Rady Izb Rolniczych oraz Uchwały nr 4/2015 Wojewódzkiej Komisji Wyborczej, Wojewódzka Komisja Wyborcza podaje do publicznej wiadomości osób uprawnionych skład osobowy Okręgowej Komisji Wyborczej nr 91 w Dobrem powołanej w celu przeprowadzenia wyborów do Rady Powiatowej Mazowieckiej Izby Rolniczej Powiatu Mińskiego, zarządzonych na dzień 31 maja 2015 roku.
1. Anna Michalczyk
2. Anna Kacak
3. Barbara Anna Chojecka
4. Elżbieta Koseska
5. Agnieszka Roguska

Pobierz Obwieszczenia Wojewódzkiej Komisji Wyborczej Mazowieckiej Izby Rolniczej

Spotkanie z Wójtem w Szkole Podstawowej w Dobrem

13 maja 2015 r. o godzinie 16:45, w ramach dnia otwartego w Szkole Podstawowej im. Konstantego Laszczki w Dobrem odbędzie się spotkanie z Wójtem Gminy Dobre.

Podczas spotkania poruszane będą zagadnienia związane z oświatą w Gminie Dobre oraz organizacją dowożenia.
Wszystkich rodziców zainteresowanych powyższą tematyką serdecznie zapraszamy na spotkanie, które odbędzie się w stołówce szkolnej.

11 maja – Dzień bez Śmiecenia

W badaniu świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski przeprowadzonym przez TNS Polska na zlecenie Ministerstwa Środowiska w 2014 roku 68% Polaków zadeklarowało, że regularnie segreguje odpady. To wzrost 14 % względem poprzedniego roku. Z pewnością jest to pozytywny trend, jednak wraz ze wzrostem ilości selektywnie zbieranych odpadów nastąpił znaczny spadek ich jakości, a zanieczyszczenie niektórych partii surowców wtórnych sięga nawet kilkudziesięciu procent. Jest to istotny problem, który skutkuje obniżeniem wartości surowca i może spowodować jego nieprzydatność do recyklingu.

Obecnie w pojemnikach i workach służących do segregacji odpadów opakowaniowych można znaleźć niemal wszystko – począwszy od odpadów nienadających się do recyklingu po niebezpieczne (m.in. baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opakowania po lekach), które powinny trafić do specjalnych pojemników lub punktów zbiórki. Często razem ze szkłem opakowaniowym (butelki i słoiki) wyrzucane jest szkło gospodarcze takie jak szyby, szklanki, talerze, które należy wyrzucać do zwykłego kosza na odpady komunalne, gdyż ze względu na inną temperaturę topnienia oraz zawartość niepożądanych domieszek nie mogą zostać poddane recyklingowi ze szkłem opakowaniowym. Duży problem stanowi również wyrzucanie nieopróżnionych kartonów po płynnej żywności, kubków po jogurtach, butelek po napojach. W przypadku, kiedy trafiają one do pojemnika z tzw. frakcją suchą mogą zabrudzić makulaturę, która silnie zanieczyszczona lub zapleśniała nie może zostać przetworzona.

„Tegoroczna, dziewiąta edycja Dnia bez Śmiecenia odbędzie się pod znakiem jakości surowca. Stawiam na jakość. Sprawdzam! – hasło kampanii – ma na celu skłonić nas do sprawdzenia czy skoro segregujemy odpady to na pewno robimy to poprawnie– zgodnie z obowiązującymi w naszej gminie standardami zbiórki. Po przeprowadzeniu tzw. reformy śmieciowej gmina jest odpowiedzialna za odbiór odpadów z gospodarstw domowych i to ona decyduje o kształcie systemu selektywnej zbiórki odpadów na swoim terenie. W każdej gminie zbiórka odpadów może wyglądać inaczej – dlatego tak ważne jest, aby zapoznać się ze standardami obowiązującymi w miejscu naszego zamieszkania.” – mówi Michał Mikołajczyk – Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu.

W ramach zbliżającej się edycji Dnia bez Śmiecenia będziemy zachęcać do odwiedzenia strony internetowej gminy lub pobrania w urzędzie gminy informacji w jaki sposób poprawnie segregować odpady oraz zapoznania się z informacją co w danym worku/pojemniku powinno się znaleźć, a czego nie należy tam wyrzucać. Zadaniem tej edycji jest zajrzenie do własnego pojemnika/ worka i sprawdzenie czy pośród wysegregowanych przez nas odpadów nie znajdują się te, które nie powinny tam trafić. Błędy, które popełniamy podczas segregowania odpadów często są wynikiem naszej niewiedzy i intuicyjnego segregowania odpadów, a takie proste działanie przeprowadzone przez każdego z nas może znacząco wpłynąć na jakość surowców wtórnych i umożliwić ich efektywny recykling.

Zachęcamy do włączenia się do akcji poprzez:
wejście na stronę www.dzienbezsmiecenia.pl i przesłanie kartki do swoich współpracowników, znajomych i przyjaciół
włączenie się do akcji Stawiam na jakość. Sprawdzam! i sprawdzenia czy poprawnie segregujemy odpady
dołączenie do kampanii prowadzonej na facebooku http://www.facebook.com/dzienbezsmiecenia oraz polubienie naszego profilu
przyłączenie się do obchodów Dnia Bez Śmiecenia poprzez organizację działania w swoim mieście, szkole, miejscu pracy.
Kartkę można również otrzymać wysyłając wiadomość na adres: kartka@rekopol.pl
Zapraszamy na: www.dzienbezsmiecenia.pl oraz nasz profil na facebooku.

*Dzień bez Śmiecenia – World non-waste Day to pomysł wypracowany przez młodzież z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”, przedsięwzięcia firmowanego przez PRO EUROPE (organizację zrzeszającą działające w ramach systemu Zielonego Punktu organizacje odzysku), a koordynowanego i sponsorowanego w Polsce przez Rekopol. Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze spółki.
Kampania jest elementem projektu „Kultura Segregacji” prowadzonego przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. w ramach publicznych kampanii edukacyjnych.

Powiatowy DZIEŃ STRAŻAKA

Zarząd Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Mińsku Mazowieckim, Komendant Powiatowy PSP w Mińsku Mazowieckim, Zarząd Oddziału Miejsko – Gminnego ZOSP RP w Mińsku Mazowieckim, oraz Zarząd Ochotniczej Straży Pożarnej w Stojadłach
mają zaszczyt zaprosić na…

Konkurs dla pracodawców „Kreator miejsc pracy”

Zdobądź tytuł Kreatora miejsc pracy

Tylko do 29 maja pracodawcy mogą zgłaszać się do drugiej edycji konkursu ministra pracy i polityki społecznej „Kreator miejsc pracy”.
Konkurs ma na celu wyróżnienie pracodawców, którzy tworzą nowe miejsca pracy oraz którzy zatrudnili najwięcej pracowników w 2014 r. Nagrody będa wręczane w pięciu kategoriach:

mała, średnia, duża firma oraz duża firma przemysłowo-produkcyjna, a także duża firma handlowo-usługowa.

Sytuacja na rynku pracy jest coraz lepsza. Pracuje już 16 mln Polaków. To najlepszy wynik od 1989 roku. Sukces ten zawdzięczamy przede wszystkim pracodawcom tworzącym nowe miejsca pracy. W konkursie wyróżniamy zarówno małe rodzinne firmy, jak i duże przedsiębiorstwa – powiedział Władysław Kosiniak-Kamysz, minister pracy i polityki społecznej.

Jakie są kryteria oceny? Kluczowy jest wzrost zatrudnienia w firmie. Dodatkowe punkty można zdobyć za przyjęcie do pracy młodych pracowników do 30. roku życia, z grupy 50+ oraz osób niepełnosprawnych. Oceniana będzie także rzetelność pracodawców – m.in. to, czy zatrudniają pracowników na umowach o pracę.

Doceniamy liczbę miejsc pracy, ale też ich jakość. W konkursie liczy się udział pracowników w szkoleniach czy dodatkowy system wynagradzania – dodał minister Kosiniak-Kamysz.

Jak zgłosić się do konkursu? Należy wypełnić Formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.mpips.gov.pl/konkurs i przesłać go na adres konkurs@mpips.gov.pl, wysłać pocztą lub składać osobiście w siedzibie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa z dopiskiem KONKURS KREATOR). Udział w konkursie jest bezpłatny.

Konkurs to okazja do pokazania dobrych praktyk w relacjach pracowniczych, budowaniu kultury organizacyjnej firmy oraz systemu wartości, którymi się kierujemy. Udział w nim to cenne doświadczenie dla przedsiębiorstwa i dowód troski o aspekty pozabiznesowe i społecznie odpowiedzialne – powiedział Zbigniew Stopa, prezes zarządu firmy Lubelski Węgiel „Bogdanka“.

Firma zwyciężyła w ubiegłorocznej edycji konkursu w kategorii duże przedsiębiorstwa przemysłowo-produkcyjne.

To bardzo cenne wyróżnienie, tym bardziej, że przyznane przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Ta prestiżowa nagroda motywuje do dalszych działań. Nie pracujemy dla nagród i laurów, ale każde wyróżnienie sprawia, że każdego kolejnego dnia chcemy być lepsi – powiedział Paweł Lachowicz, prezes zarządu Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów

Komunalnych Spytkowo. Firma zdobyła nagrodę Kreator miejsc pracy w 2014 roku w kategorii mikro i małe przedsiębiorstwa.

Nagrody pracodawcom wręczy minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz podczas uroczystej gali w czerwcu. Zwycięzcy konkursu otrzymają przez rok prawo posługiwania się tytułem „Kreator miejsc pracy” i logiem konkursu.

W skład Kapituły konkursowej weszli przedstawiciele związków zawodowych i organizacji pracodawców.

Patronami medialnymi konkursu są: Gazetapraca.pl, Pracuj.pl, TVP INFO, Dziennik Gazeta Prawna, Radio TOK FM, BRIEF, Markapracodawcy.pl, Infor.pl, Personel i Zarządzanie, hrpolska.pl oraz strategieibiznes.pl

W razie pytań prosimy o kontakt:
Magdalena Górska (22) 661 11 17
magdalena.gorska@mpips.gov.pl

Dyżur Radcy Prawnego

W dniu 21 maja 2015 r. (czwartek) w godzinach 8:00 – 10:00
w Urzędzie Gminy Dobre , będzie przyjmował interesantów w sprawach administracyjnych Radca Prawny.
Usługa jest nieodpłatna.

Zmarł Ks. Sławomir Malon – Proboszcz Parafii Wiśniew

Zmarł ks. Sławomir Malon, proboszcz parafii Wiśniew k. Kałuszyna. Miał 53 lata. W kapłaństwie – prawie 26 lat.

Kapłan zmarł we wtorek, 28 kwietnia w godzinach porannych, po długiej i ciężkiej chorobie.

Ś.p. ks. Sławomir Malon pochodził z miejscowości Sięciaszka k. Łukowa, należącej do parafii p.w. Podwyższenia Krzyża św. w Łukowie. Święcenia kapłańskie przyjął 24 czerwca 1989 roku. Posługę kapłańską jako wikariusz pełnił m.in.: w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Białej Podlaskiej oraz w parafiach w Ulanie i Łaskarzewie. Przez ponad 2 lata pełnił posługę proboszcza parafii w Wargocinie a od 2006 roku był proboszczem parafii p.w. Trójcy Świętej w Wiśniewie w dekanacie grębkowskim w gminie Jakubów.

Uroczystości pogrzebowe

W środę, 29 kwietnia w kościele w Wiśniewie o godzinie 15:00 rozpocznie się czuwanie i modlitwy przy trumnie zmarłego. Msza św. żałobna pod przewodnictwem biskupa pomocniczego diecezji siedleckiej Piotra Sawczuka zostanie odprawiona o godzinie 19:00.

W czwartek, 30 kwietnia rano, ciało zostanie przewiezione do rodzinnej parafii p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego w Łukowie. O godzinie 11.00 rozpocznie się w kościele czuwanie a o godzinie 12.00 pod przewodnictwem biskupa ordynariusza Kazimierza Gurdy – Msza św. pogrzebowa. Po niej ciało zostanie złożone na cmentarzu w Łukowie.

Spotkanie z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego Panem Adamem Struzikiem

Władze samorządowe Gminy Dobre serdecznie zapraszają wszystkich mieszkańców na spotkanie, które odbędzie się w dniu

30 kwietnia 2015 roku o godz. 16:15

w remizie Ochotniczej Straży Pożarnej w Dobrem

z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego Panem Adamem Struzikiem.

Udział w spotkaniu wezmą również:

– Pan Krzysztof Wawrzyniec Borkowski – Poseł na Sejm RP ,
– Pani Janina Ewa Orzełowska – Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego ,
– Pan Radosław Rybicki – Dyrektor Departamentu Rolnictwa Urzędu Marszałkowskiego ,
– Pan Mariusz Kozera – Zastępca Dyrektora Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich ,
– Pan Artur Dąbrowski – Prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

 

Wydłużone godziny pracy Urzędu Skarbowego – 29 i 30 kwietnia 2015 r.

dzien-otwarty-us-mini

Informujemy, że w dniach 29 i 30 kwietnia 2015 r. Urząd Skarbowy w Mińsku Mazowieckim będzie pracował w wydłużonych godzinach pracy, tj. od 8:00 do 18:00. Podatnicy, którzy z różnych przyczyn nie mogli wcześniej rozliczyć swoich dochodów będą mogli w ostatnich dniach kwietnia przyjść do Urzędu celem złożenia zeznania podatkowego za 2014 rok.

Zapraszamy również do skorzystania z możliwości wysłania swojego zeznania za pośrednictwem Internetu. Przy specjalnie przygotowanych e-Stanowiskach pracownicy Urzędu wyjaśnią Państwu jak poprawnie wypełnić interaktywny formularz PIT i wysłać przy pomocy aplikacji e-Deklaracje.
Jednocześnie przypominamy, że dnia 30 kwietnia 2015 r. upływa ostateczny termin rozliczenia dochodów za 2014 rok, a terminowa wpłata podatku wykluczy ponoszenie kosztów związanych z przymusowym dochodzeniem należności.

Więcej informacji na stronie internetowej www.finanse.mf.gov.pl

Informacja w sprawie spisu wyborców

INFORMACJA
Wójta Gminy DOBRE z dnia 20 kwietnia 2015 roku

Na podstawie art. 36 § 3 ustawy z dnia 05 stycznia 2011 roku – Kodeks Wyborczy (Dz.U. Nr 21 poz. 112 z późn. zm.), informuję że w związku z wyborami Prezydenta RP zarządzonymi na dzień 10 maja 2015 r. został sporządzony spis wyborców. Spis ten będzie udostępniony wyborcom w pokoju nr 13 Urzędu Gminy Dobre w dniach 20 kwietnia – 04 maj a 2015 r. w godzinach pracy Urzędu.

Udostępnienie spisu następuje na pisemny wniosek zainteresowanego.

Wyborcy przebywający czasowo na obszarze gminy mogą być dopisani do spisu wyborców na swój pisemny wniosek wniesiony do Urzędu Gminy Dobre najpóźniej do dnia 05 maja 2015 r. tj. 5 dni przed terminem wyborów (pokój nr 13)

Jednocześnie informuję, że każdy wyborca może pisemnie zgłosić w Urzędzie Gminy Dobre pok. 20 swój zamiar głosowania korespondencyjnego, zgłoszenia można dokonać do dnia 25 kwietnia 2015 r.

Do dnia 01 maja 2015 roku przyjmowane będą wnioski o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania.
Zaświadczenia uprawniające do głosowania poza miejscem zameldowania. Wydawane będą w Urzędzie Gminy Dobre pokój nr 13 do dnia 08 maja 2015 r.(piątek) do godz. 14:00.

XXXII KONKURS RECYTATORSKI DLA DZIECI im. KORNELA MAKUSZYŃSKIEGO

Gminna Biblioteka Publiczna w Dobrem
zaprasza uczniów szkół podstawowych do udziału w konkursie

XXXII KONKURS RECYTATORSKI DLA DZIECI
im. KORNELA MAKUSZYŃSKIEGO

    Uczestnicy występują w dwóch grupach wiekowych:

  • uczniowie klas I – III szkół podstawowych
  • uczniowie klas IV – VI szkół podstawowych

Na konkurs należy przygotować jeden wiersz i jeden fragment prozy dowolnego autora. Utwory powinny odpowiadać wiekowi i płci wykonawcy. Łączny czas ich wykonania nie może przekroczyć 5 minut.

ELIMINACJE GMINNE – 22 maja 2015 r. godz. 10:00

Gminna Biblioteka Publiczna w Dobrem

ELIMINACJE POWIATOWE – 28 maja 2015r.

Lokalny Program Rozwoju Przedsiębiorczości Powiatu Mińskiego

W ramach realizowanego projektu pn. „Przygotowanie modelowego programu rozwoju przedsiębiorczości w Powiecie Mińskim” realizowanego przezStarostwo Powiatowe w Mińsku w partnerstwie z Fundacją Europejskie Centrum Przedsiębiorczości oraz Związkiem Pracodawców Warszawy i Mazowsza powstała  Platforma Konsultacji Społecznych dostępna pod adresem:  http://konsultacje-powiatminski.zpwim.pl/

Zostaną na niej umieszczone dokumenty bezpośrednio związane z tworzącym się Lokalnym Program Rozwoju Przedsiębiorczości Powiatu Mińskiego.

W ramach projektu zostanie także przeprowadzonych 13 spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami każdej z gmin powiatu mińskiego. Terminy zostaną podane na Platformie.

Serdecznie zapraszamy zarówno do uczestniczenia w spotkaniach, jak i udzielania się na platformie konsultacyjnej. 

baner_EUCP_POWIAT_MINSKI